Anaheim - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Anaheim - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Anaheim

Door: Bert Jaap

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Mijn bedoeling was om rond de klok van 09.00 uur te gaan rijden richting Los Angeles. De stad waar deze vakantie voor ons begon en dus ook gaat eindigen. We zullen nog 3 nachten in L.A verblijven. Op een of andere manier hadden zowel Marja en ik een complete dag over het hoofd gezien en hadden we maar voor twee nachten geboekt op het RV park in L.A.

Enfin we zien wel hoe het loopt. Na een slechte nachtrust met dank aan de Amerikaanse buurtjes ( zij lieten de generator om de zoveel minuten aanslaan) de dag om 08.15 uur begonnen. Mijn bedoeling om om 09.00 uur te gaan rijden zou close worden. Na het ontbijt en de andere ochtendrituelen reden we om 09.05 uur van de camping af. Toch nog redelijk in de buurt van de geplande 09.00 uur gekomen.

Een redelijke saaie rit over de Highway 1 en de Interstate 101 stond ons voor de boeg. Iets over de helft zouden we stoppen om de plaatselijke Outlet binnen te bezoeken. Nadat deze was gevonden her en der wat gekocht. Hierop terug gelopen naar onze camper. Het was er echter zo groot dat we de camper niet meer konden vinden. Na wat puzzelwerk en extra loopkilometers ons huis op wielen weer terug gevonden.

Het was nu nog 1 ½ uur rijden naar L.A. aldus de TomTom. Omstreeks 14.30 uur kwamen we aan in de voorsteden van L.A. De Interstate bestaat hier uit 5 rijbanen stad in en vijf rijbanen stad uit. In beide richtingen was het druk totdat we uiteindelijk helemaal stil kwamen te staan. We moesten op dit punt nog 58 kilometer door en om LA heen. Dit heeft ons behoorlijk wat tijd gekost en we zijn dan ook niet geheel file vrij aangekomen op Anaheim RV Park.

Toch nog op tijd kunnen inchecken op het RV Park alwaar we door een enigszins chagrijnige dame werden geholpen. Aangezien we op dit RV Park 3 nachten wilden overnachten i.p.v de gereserveerde 2 en de wetenschap dat dit RV Park altijd volstaat daar het praktisch naast Disney World ligt toch maar even een glimlach naar voren getoverd en de baliemevrouw liefjes aangekeken. Of het hier aan lag of puur aan het feit dat er nog plek was voor extra overnachting…………….ons maakte het niet uit. De aankomende drie nachten staan we op plaats 523 welke idyllisch is gelegen naast de Interstate 5. De plaats is wel redelijk ruim en bestaat uit asfalt als zovele plaatsen die we deze vakantie hebben getroffen. Het is Fully Hook-Up dus weer van alle gemakken voorzien. De Wi Fi is een heel ander verhaal. Weliswaar gratis maar zo traag als dikke stroop of helemaal niet werkend.

Marja en Joran zijn even aan het afkoelen in het zwembad. Ik maak zo het diner klaar en dan gaan we vroeg slapen. Morgen staat een bezoek aan Disneyland LA op het programma. Op vrijdag, de door ons vergeten dag, willen we naar Univerals Studio’s en dan zullen we op zaterdag de camper weer inleveren en vliegen we terug naar Nederland. Ons Amerikaanse avontuur zit er en dan op. Maar ook van de laatste twee dagen volgt natuurlijk nog een up-date.