Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

09 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vanmorgen hadden Joran en ik toch nog lichtelijk last van het tijdsverschil. We waren beiden om 01.30 uur plaatselijke tijd wakker en dat is niet echt een pretje als je nog de hele dag door moet, maar goed....beetje lezen, beetje dommelen, beetje loomen en dan is het zo half 7 en zit je aan het ontbijt met z'n drieën.
We hadden een lopend buffet en dat was best goed. Joran ging voor de gebakken spekreepjes met geroosterd brood en BJ en ik voor de stukken meloen en de yoghurt.
Na het ontbijt zijn we naar de conciërge gegaan. Deze zou de camper voor ons bevestigen bij het verhuurbedrijf. Op het moment dat hij belde kregen we al het idee dat er iets niet helemaal lekker ging. Toen de conciërge had neergelegd vertelde hij dat men wilde dat we 72 uur van tevoren nogmaals hadden bevestigd, maar hij zei: "als jullie straks om half 9 beneden zijn dan heb ik het wel voor jullie geregeld hoor". Nou ik was benieuwd, zag het natuurlijk al weer helemaal gebeuren....
Maar goed uiteindelijk bleek hij het met de plaatselijke Morturis (verhuurbedrijf) allemaal geregeld te hebben en worden we morgenvroeg om half 8 opgepikt zodat we op tijd met de camper op pad kunnen.

Vandaag stond in het teken van Los Angeles bezichtigen. We hadden gekozen voor een rondtour zodat je zelf niet alles hoeft te zoeken, nou gelukkig maar....best druk hier en heel vee te zien. We zijn vandaag van 9 uur tot 16 uur onder de pannen geweest. We zijn met een gezelschap van ongeveer 12 personen in een busje door LA gereden en zo hier en daar even uitgestapt. Tijdens de tour kregen we veel info van onze chauffeur.
We zijn begonnen bij Venice Beach en vervolgens zijn we in Hollywood, Beverly Hills, Farmers Market, Chinatown en langs nog vele andere plekken geweest. We hebben onder andere Dolby Theatre, Walk of Fame, Sunset strip, Music center, the Walt Disney concert Hall en het Civic Center gezien.
Het begin bij Venice Beach was al weer goed....Joran en ik stonden klaar voor de foto (met onze voeten in de branding) en ineens pats.....NAT...een hoge golf zorgde voor een natte broek. En BJ maar foto's maken in plaats van waarschuwen :-). Ach ... Joran en ik konden er wel om lachen. En met zulk mooi weer zouden we zo weer droog zijn.
Bij Farmers Market hebben we de eerste helft van de halve finale van het WK voetbal (NL -Argentinië) kunnen zien. We vonden een bar in het midden van Farmers Market die voetbal uitzonden. Het was er best gezellig druk, alleen Joran mocht niet aan de bar zitten, zelfs niet op schoot. Dus hij moest er op een klein stoeltje naast zitten. Ik heb snel wat te eten gescoord (scoorde er tenminste nog iemand). Het was een aparte ervaring zo met allemaal mensen uit verschillende landen een wedstrijd kijken. Toen wij in de rust weer verder moesten waren we er nog niet echt gerust op.... (en later bleek dit helaas waarheid te worden).

Toen we om 16 uur terug bij het hotel waren hebben Joran en BJ nog even gezwommen bij het hotel. Nu gaan we zo even op zoek naar een diner. Vanavond niet te laat naar bed, morgen tenslotte vroeg weer dag en dan eindelijk de camper oppikken. Ik ben nu wel weer klaar met het leven uit de "koffer" en weer toe aan een "eigen huisje".

• 10 Juli 2014 - 10:25

Renata Hoogland:

Hee wat leuk om het zo te lezen.
    Heel veel plezier daar en we zullen de verslagen meelezen. Groetjes aan Joran.

• 10 Juli 2014 - 15:59

Ton Dijkhuis:

• 11 Juli 2014 - 01:44

Patricia :

Grappig dat jullie Nederland nog wel hebben zien voetballen.... En jaaaaaa kids mogen hier in usa niet aan de bar zitten.

• 11 Juli 2014 - 19:44

Mama En Papa.:

Jullie hebben al heel wat gezien.We lezen met plezier.Liefs.