De reis is begonnen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

09 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Maandag 7 juli 2014 om 14.30 uur heeft buurman Armijn ons naar het station in Assen gebracht. We hebben de trein van 15.02 uur naar Schiphol genomen. Het was vrij rustig in de trein dus genoeg ruimte voor 3 personen met veel bagage!
Om 17.00 uur kwamen we aan op Schiphol, daar was het even zoeken en vooral even wachten op de shuttlebus, maar om 17.35 uur waren we onderweg naar het hotel. We konden uitstappen bij het Dorinthe hotel en moesten toen nog even 5 minuten lopen naar hotel de Herbergh. Een klein leuk wit hotel met een heel goed restaurant (michelin nominatie). We hebben dus nog een heerlijk maaltijd genuttigd voordat we ons aan het "Amerikaanse" voedsel tegoed gaan doen.
Na een ietwat onrustige nacht zijn we op dinsdag 8 juli om half 6 opgestaan om de shuttlebus van 06.10 uur te halen. Toen wij wakker werden zagen we dat het buiten regende en dat is natuurlijk geen pretje als je met je koffers moet sjouwen naar de shuttlebus even verderop, maar gelukkig was het droog op het moment dat wij naar buiten liepen.
We kwamen mooi op tijd op het vliegveld aan. Het was even zoeken naar de juiste incheckbalie, maar ook dat kwam goed. We hadden gisteren online al ingecheckt dus nu alleen de koffers nog. Allemaal self-service. Dit is allemaal weer gelukt.
Vervolgens hebben we nog even ontbeten en toen was het al tijd om te boarden. We hadden ons op alles voorbereid aangezien vandaag de eerste "verscherpte controledag" zou zijn. We hadden gelezen dat ipads, laptops, gsms....en degelijke allemaal aan moeten bij de controle zodat ze kunnen zien dat je geen lege batterijen mee smokkelt, want daar kan je natuurlijk weer van alles mee doen.....
Maar goed, alle elektronica kon gewoon in een aparte bak en samen met de handbagage door de bagagescan en wij door de menselijke scan en handen (fouilleren kunnen ze wel....).
Toen we eindelijk in het vliegtuig zaten, goed en wel vijf minuten, konden we er weer uit. Een relais die indicator was voor de stroomtoevoer was defect. Als men een vliegtuig gaat repareren dan mag je er niet in blijven zitten, dus hup iedereen er weer uit. Het zou ongeveer anderhalf uur duren. Uiteindelijk zijn we om 12.20 uur gaan vliegen een kleine 2,5 uur later als gepland. Om ons heen hoorden we al mensen zeggen; "als we 3 uur later aankomen op de bestemming moeten ze ons 600 euro p.p. betalen". Wij wisten van het bestaan niet af, maar voor ons was het toch niet van toepassing.
Toen we eenmaal vlogen hebben we een hele goede en rustige vlucht gehad. Aan boord werden we netjes behandeld en goed verzorgd. We hebben meerdere snacks, veel water en twee warme maaltijden gehad.
Om 13.21 uur (LA tijd) zijn we geland in Los Angeles. Daar aangekomen natuurlijk enigszins oponthoud bij de douane, maar ook dat viel wel mee. De koffers zijn in ieder geval niet open geweest. En deze keer geen doekjes over de handen voor drugssporen of andere zaken.
Eenmaal buiten het vliegveld aangekomen zagen we dat het lekker zonnig was, ongeveer 24 graden en gewoon aangenaam dus. Toen we eenmaal in de shuttlebus naar het hotel zaten hadden we het reizen ook wel een beetje gehad.
Bij het hotel aangekomen bleek onze kamer nog niet klaar. Kamers zijn natuurlijk pas na 15 pm te betreden. Joran zakte al helemaal weg op een bank en was amper wakker te krijgen toen de kamer klaar was. Zo op het eerste gezicht is de kamer goed. We zijn allemaal weer fris gedoucht en duiken zo ons bed in. Het is hier nu 16.45 uur en in Nederland dus 01.45 uur in de nacht.
Morgenvroeg om 08.50 uur worden we bij het hotel opgepikt voor de Los Angeles Grand City tour. Dus dan moeten we er weer fris en fruitig bij staan. En eerlijk gezegd ben ik nu ook wel een beetje aan het inkakken. Joran slaapt al prinsheerlijk alleen in een tweepersoonsbed, wij gaan dat zo ook maar doen na deze lange reis.

• 09 Juli 2014 - 07:57

Erlin:

Wat fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben, geniet lekker van de vakantie!

• 09 Juli 2014 - 08:48

Pieter En Gerda:

We volgen jullie reis vanuit de Dordogne.....heel veel plezier de komende weken.

• 09 Juli 2014 - 09:18

Miranda:

Fijn dat jullie een goede vlucht hadden.
    Geniet lekker van jullie vakantie en groetjes aan Joran!

• 09 Juli 2014 - 10:23

Mama En Papa.:

Fijn,dat we jullie op deze manier kunnen volgen.Uitrusten en dan op pad met de camper.Veel plezier.Liefs.

• 09 Juli 2014 - 11:59

Piet:

Ik hoop dat jullie een hele prettige vakantie hebben in oa het land van de HD's.

• 09 Juli 2014 - 14:18

Ritha Ten Cate:

leuk om jullie te volgen, lekker uitrusten en genieten. liefs van ons.

• 09 Juli 2014 - 20:40

Diena:

Leuk dit alles hier te volgen. Geniet!!!!!!

• 10 Juli 2014 - 10:48

Lukas En Anneke:

Heerlijk om jullie te volgen. Geweldig om te lezen hoe jullie eerste twee dagen waren. Geniet nog met volle teugen. Wij doen het in Denemarken. De druk is van Oranje af, pffff......