Lake Havasu - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Lake Havasu - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Lake Havasu

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

Tadaaa...... Joran was er weer vroeg bij vanmorgen (5 uur) en dat heeft zo zijn voordelen. Na een hele warme nacht, waarbij dekens en lakens overbodig waren, zijn Joran en ik lekker buiten aan de picknicktafel gaan zitten. Een heerlijk "frisse wind" waaide langs ons heen en we zagen een geweldige zonsopkomst die de bergen om ons heen rood kleurde.

Ook BJ kwam door onze bedrijvigheid op tijd de camper uit (8 uur), zodat we na het ontbijt redelijk vroeg op pad konden richting Lake Havasu. Het was de bedoeling om door Joshua Tree heen te gaan en daar nog het een en ander aan mogelijk interessante punten mee te pakken maar dat werd ons door meerdere Amerikanen afgeraden vanwege een wegopbreking en meer van hetzelfde. Dus.....via de 62 zijn we richting het oosten gereden. Echt een weg voor mij (maar niet heus) een ellenlange weg met de nodige heuvels. Het was af en toe alsof ik in een zweefmolen zat, maar goed..... Het uitzicht veranderde ook niet echt, kaal, kaal, kaal, veel zand en droge struiken met veel rotsen. Toch bijzonder om 100 km te rijden en maar twee andere voertuigen tegen te komen. Er zou je maar wat gebeuren......ik denk dat het lang duurt voordat je gevonden wordt.

Op een gegeven moment kwamen we op een kruising waarbij het leek alsof alle wegen waren afgesloten. We zagen een politievoertuig midden op de kruising staan. Toch maar even het raampje naar beneden en de "officer" vragen hoe nu verder. Het enige dat er uit kwam was "14 miles to the right and then to the left. Follow Detours." Ach....wat is een half uurtje omrijden op de reistijden hier.

Rond 13.10 uur kwamen we aan op het Campbell Cove RV resort. Pfffieuw alle plaatsen vol in de zon en dat met 40 graden (schaduwtemperatuur) is niet echt prettig natuurlijk. Na het inchecken zijn we direct maar naar Lake Havasu beach gereden. Veel mensen spreken erover en we zien niets dan grote boten, speedboten, jetski's e.d., maar wij vonden het niet echt bijzonder. Het was leker om een beetje af te koelen, maar met een watertemperatuur van het meer (31.2 graden) lukte dat ook niet echt.

Na deze zwempartij hebben we nog wat winkels aangedaan o.a. de one dollar shop (best wel grappig om te zien en het eea in te slaan). Inmiddels staan we weer op het RV park en zitten we in de camper bij de airco. Buiten is het niet te doen. In de camper is het met de airco aan trouwens ook nog 31.3 graden. Ik vind het nog redelijk te doen, maar BJ zweet peentjes....hahahaha...... Joran is even aan het bijkomen en kijkt een DVD. Morgen gaat de reis verder en gaan we richting de Grand Canyon.

• 12 Juli 2014 - 08:48

Ido:

Leuk jullie zo te kunnen volgen!

En zo te lezen vermaken jullie je prima...

Geniet ervan

Gr, Marjan, Thorsten & Ido

• 12 Juli 2014 - 11:05

Alex En Co.:

Heee vakantiegangers,

Veel plezier in siteseeing the west!

Een hele ervaring en zeker veel te zien.
    Ben zeer benieuwd hoe het bij de grand canyon gaat met the chopper.
    Als het zo warm is gewoon ff een Walmart opzoeken.
    Walmart is vaak 24/7 open en lekker cool :)

Suc6

Alex en Co.

• 12 Juli 2014 - 11:21

Renata:

En wij maar denken dat het in Macedonie heet is pppfff. Maar fijn te lezen dat jullie genieten. Bij de grand Canyon gaan jullie toch met de helicopter?
    Gaaf hoor. Ben daar ook geweest en veel gewandeld.
    Prachtig!
    Gr. Aan Joran en BJ!

• 12 Juli 2014 - 21:20

Frank En Miranda:

hoi luitjes. lekker warm zo te lezen. Dat hoort er bij daar in deze tijd. Kan nog wel eens warmer worden als je pech hebt.
    Dank voor de kaart(en) voor Katie haar verjaardag. Hadden jullie voor vertrek al een zonnesteek of zo? Twee kaarten!! en dan ook nog gericht aan Tom. Het moet niet gekker worden.
    Leuke verjaardag hier gevierd met 12 van die gastjes. Gelukkig warm weer. Nog een weekje school en dan gaan wij ons ook klaarmaken voor de vakantie.
    Groetjes vanuit Amersfoort.