rodelen en noodweer - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu rodelen en noodweer - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

rodelen en noodweer

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

24 Juli 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Vrijdagochtend besloten om naar de zomer rodelbaan in Hermagor te gaan.

Hermagor ligt op ong. 50 kilometer bij de camping vandaan. Via de Plockenpas (erg veel scherpe bochten, mooie uitzichten en hellingen van 13%) door meerdere dorpen die kant op gereden.

In Hermagor was het gemakkelijk te vinden en konden we de auto's goed parkeren (Dick, Claudia en de kids waren namelijk ook mee).

We zijn met een lange kabelbaan (Millennium-express) de bergen in gegaan. Eerst zijn we op 1590 meter hoogte (Tressdorfer Alm) uitgestapt om te kijken welke mogelijkheden er allemaal waren. Hier was een leuk restaurantje en een leuke speeltuin voor de kinderen. Joran zag een trampoline en was dus direct enthousiast. Op deze locatie eindigde ook de rodelbaan. Joran heeft het eerst eens vanaf een afstand bekeken en wilde al snel gaan rodelen. Wij hadden 3 ritten p.p. gekocht (Joran was nog gratis en kon bij een van ons instappen).

Dus hup in de kabelbaan (gesloten kabine) en weer een aantal meters hoger de bergen in. Deze baan bracht ons nu naar de "Madritsche" op ong. 1919 meter hoogte. Hier was het best fris, maar gelukkig hadden we onze jassen mee genomen. Daar waar het in het dal 33 graden was, was het in de bergen 15 graden. Een heerlijke verkoeling dus.....

En toen ...toen kwam het rodelen.. Ik ben samen met Joran in een rodelslee gegaan. Joran wilde zelf het gas en de rem bedienen, maar de eerste keer heb ik hem toch maar even geholpen. Zo af en toe ging het namelijk best wel hard en werden we goed van links naar rechts geschud, maar het was super!

Er zijn veel foto´s gemaakt en ook door de organisatie. Eigenlijk wilden we daar geen foto van kopen omdat we zelf al genoeg hadden, maar hij was zo leuk...., dus toch maar overstag gegaan.

Al met al een leuke dag gehad en uiteindelijk rond 15.30 uur weer richting de camping gereden. Onderweg nog even een pitstop gemaakt bij een plaatselijke LIDL voor wat boodschappen.

Onderweg hoorden we al dat het in Italië en andere delen van Karinthie noodweer was. Wij hebben onderweg welgeteld 3 druppels gehad, maar toen we op de camping aan kwamen werd dat al snel anders. We hebben nog net de tijd gehad om ons eten te koken en Joran naar bed te doen, maar daarna begon het. Een hele zwarte lucht, beste flitsen en donderslagen en fikse buien. Joran is overal doorheen geslapen en onze tent heeft het goed gehouden. Eigenlijk niets aan de hand dus. Door deze buien was het aan het einde van de avond lekker afgekoeld en hebben we bij Dik en Claudia in de voortent nog wat gedronken.