Eindelijkde boel op orde.... - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Eindelijkde boel op orde.... - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Eindelijkde boel op orde....

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

20 Juli 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Hallo allemaal,

Het heeft een paar dagen geduurd, maar we zijn er weer (digitaal dan). Na een paar hectische dagen hebben we eindelijk de boel op orde en tijd om even achter de PC te duiken!

We hebben een goede reis gehad al was het zowel zondag als maandag toch best druk op de weg. Zondag hebben we de langste rit gereden. We zijn 's ochtends om 05.50 uur vertrokken en wilden graag voorbij München komen. Dit aangezien wij liever niet op maandag in de spits bij München wilden gaan rijden. Maar goed, zelfs op zondag was het vrij druk op de weg, zodat we daar toch nog even in de file hebben gestaan. Na München zijn we snel op zoek gegaan naar een camping. Stom genoeg had ik (Marja) thuis op de PC wel een aantal campings aan de weg opgezocht echter de papieren natuurlijk vergeten. Maar goed...op goed geluk maar ergens van de snelweg gegaan en na een kilometer of 30 vonden we een aardige camping (Camping Wallberg in Weißach am Tegernsee). Een leuke camping voor een nacht, met een aardig restaurantje.

Op het terras van het restaurant hebben we alle drie een lekkere schnitzel met hausgemachte patat gegeten en dat ging er goed in na een reis van ong. 1050 km.

Op deze camping was het muisstil, dus na een goede nacht konden we maandag weer fris van start! Althans dat dacht ik..... voor BJ had ik van die zakjes cappuccino gekocht (hebben we altijd bij ons op vakantie) echter bij het maken van de cappuccino zag ik dat het cafeïnevrije cappuccino was. Ik dacht...ik zeg maar niets, misschien merkt hij het wel niet. Natuurlijk heb ik wel even gevraagd hoe de "koffie" smaakte, maar BJ vond dat het prima smaakte. Maar goed, na ong. anderhalf uur rijden werd BJ toch wel erg lui..."ik snap er niets van...ik moet nu echt koffie hebben". Toen heb ik het verhaal van de cafeïnevrije cappuccino toch maar even opgebiecht en wat was het antwoord van BJ..."ik vond al dat de cappuccino wat anders smaakte, maar ik dacht ik zeg er maar niets van...".

Na een pit-stop bij een tankstation (koffie!) zijn we verder gegaan. Aangezien we niet door de Tauerntunnel wilden reizen zijn we door de bergen gegaan en dat was prima te doen (al zou een iets sterkere motor in de auto altijd fijner zijn, maar gelukkig hebben we niet achter vrachtwagen hoeven blijven hangen).

Rond 13.30 uur kwamen we op de camping aan en werden we vriendelijk ontvangen. En toen begon het....in de hitte de Holtkamper opzetten. Het water liep ons met straaltjes langs het lichaam (en dan heb ik het niet over regen of douchewater). We hebben toen maar besloten om eerst onze overnachtingsopstelling op te zetten, maar dan wel met het tentje van Joran daarachter. Zo gezegd zo gedaan. Toen we daar mee klaar waren hebben we eerst een duik in het heerlijke zwembad genomen. Ik moet zeggen echt een heerlijk zwembad (schoon, groot 3 stuks, 2 glijbanen en een grote ligweide). Dit is nu eens een keer een zwembad waar je niet hutje mutje in ligt op een zeer warme dag. Joran heeft zijn roeping gevonden...."glijbanentester". Hij kan er geen genoeg van krijgen!

Aan het einde van de dag hebben we uiteindelijk de hele Holtkamper opgezet (muv de luifel) en toen was de dag al weer voorbij.

Joran lag er laat in (22.00 uur), want hij had het te druk met zijn vriendinnetje (die een straat bij ons vandaan woont). Dit was een surprise...Hoe is het toch weer mogelijk, de wereld is zo groot...en dan kom je elkaar in Oostenrijk op de camping tegen.

Ik dacht die zal wel slapen als een roosje (reizen, zwemmen, spelen en nog vele andere indrukken) en dat deed hij ook tot 02.00 uur. Mamma ik moet plassen, mama ik heb gedroomd, mama mag ik even bij jullie liggen enz. Uiteindelijk kregen we rond 04.00 uur weer rust, maar dan is 08.00 uur wel weer vroeg.

Maar alle nadelen hebben zo zijn voordelen. Het om 08.00 uur op zijn betekende dat ik wel op tijd was voor de bakker die hier 's ochtends met zijn busje het terrein op stormt. Dus lekker verse broodjes en op tijd ontbijten, daarna op tijd naar het zwembad (en daar zijn we vandaag dus 3 x geweest), want het was best wel weer warm. De komende twee dagen schijnt het nog warmer te worden, dus maar eens kijken wat we nog kunnen gaan doen (ik schat dat we hoog in de bergen leuke activiteiten kunnen gaan doen).

Vandaag nog even boodschappen gedaan in de plaatselijke super (op nog geen 5 minuten afstand rijden. Eindelijk kon ik aan een lekkere frisse bak sla, want dat blijft toch het lekkerst met warm weer (althans vind ik). Daarbij voor ons alle drie een lekker stukje vlees en dat was de maaltijd!

Na het eten hebben we toch nog even de luifel voor de tent gezet (omdat ik dat zo graag wilde en het eigenlijk niets voor stelt...). Dus nu is het helemaal klaar...alhoewel...een tarp spannen voor "ons zitje" zou ook niet verkeerd zijn, want daar hebben we alleen tussen 13.30 en 17.00 uur schaduw. Maar goed, een mens kan niet alles hebben en wie weet wat er de komende dagen nog allemaal gaat gebeuren....blijf dit item maar volgen zou ik zo zeggen...

Tot op heden (op mieren na) alleen nog maar positieve kanten aan deze camping kunnen ontdekken. Zoals ik al eerder geschreven heb het zwembad, de toiletten en een heerlijke douche (lekkerder als thuis, met een brede douchekop met goede stralen en de temperatuur die je zelf kan stellen en zo lang douchen als je zelf wil), schoon vrij nieuwe toiletgelegenheid, aardige mensen, zeer rustig zeker na 22.00 uur (om 23.00 uur gaan zelfs de lichten uit op de camping) en een was draaien voor maar 50 cent per keer....waar vind je dit tegenwoordig nog? O ja en dan vergeet ik het internet nog. Gewoon gratis onbeperkt internet en dan ook nog met een zeer goede verbinding (en dat tussen de bergen).

Al met al is dit een heel lang verhaal geworden. Eigenlijk is het ook 3 in 1, dus de andere verhalen worden vast en zeker niet zo lang.

Wij gaan nu aan de borrel!

Tjuss,
BJ, Marja en Joran

  • 20 Juli 2010 - 21:51

    Alex,Erlin,Cas,BanJo:

    Hey vakantiegangers, een hele fijne vakantie gewenst! Groetjes uit het warme Assen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Oberdrauburg

frisse lucht en rust....hopelijk

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2010

Inpakken en.....

03 Augustus 2010

Souvenirs

02 Augustus 2010

Zon en zwembad

01 Augustus 2010

Weissensee

31 Juli 2010

Zwembaddag
Bert Jaap

natuurliefhebber, reiziger, levensgenieter, dromer, vader en doener

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 58844

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 Juni 2015

Off the grid in Noorwegen

08 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

West Amerika

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Britsch Columbia & Alberta

19 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

frisse lucht en rust....hopelijk

Landen bezocht: