Woensdag Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Woensdag Calgary - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Woensdag Calgary

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

27 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Zo de eerste nacht zit er op en wat een nacht was dat!

Natuurlijk vielen we na de reis allemaal als een blok in slaap op de goede bedden.

Het duurde alleen niet lang, want rond 19.00 uur werden we wakker gebeld door de receptionist van het hotel....of alles wel goed met ons was. Ik denk dat ze de gezellige Nederlandse nuchterheid misten bij het diner. Maar goed, nadat we zeiden dat het allemaal in orde was konden we weer slapen.

Zoals jullie begrijpen hebben we het avondeten dus over geslagen. Ten eerste waren we zo vol van al het eten dat we in het vliegtuig gekregen hadden dat we helemaal geen trek hadden en ten tweede waren we gewoon te moe om nog wat te eten.

En toen kwam de rest van de nacht. BJ en oma sliepen als Doornroosje, maar Joran en ik hadden wat meer moeite. Na een paar keer zeggen: "je moet gaan slapen, stil blijven liggen enz." had het toch echt geen zin meer. Dus Joran een uurtje op de Nintendo DS en ik volop in mijn spannende boek van Karin Slaughter - Gevallen (inmiddels ben ik al bijna op pagina 180, dus kan je raden hoe veel ik nog geslapen heb).
Daarna is het licht nog even weer uit gegaan, maar veel resultaat had het niet. Dus we gaan maar eens kijken hoe wij de dag doorkomen.

Vanmorgen zijn we op 06.30 uur maar gaan ontbijten. Het ontbijt was goed. De gebruikelijke pancakes, eggs, yoghurt, broodjes en koffie, thee & fris. Dus voor ieder wat wils.

Om 08.00 uur hebben we gebeld met het kamperverhuurbedrijf Canadream. We kregen te horen dat wij om 14.00 uur bij ons hotel opgehaald worden. Dus die tijd moeten we nog even overbruggen. De receptioniste van Canadream raadde ons aan om naar de Zoo te gaan. Nou maar even niet, volgens mij hebben wij in Emmen een hele mooie dierentuin en zijn we in Canada om andere dingen te bekijken. Wel erg vriendelijk van haar om ons ideeën aan de hand te doen trouwens.

Dus we hebben net even overleg gehad en we pakken straks een taxi naar het centrum van Calgary. We gaan eens kijken wat het cowboygebied van Calgary ons te bieden heeft. Ik heb net gelezen dat de mannen die in pak naar het werk gaan zich zo erg cowboy voelen dat ze cowboylaarzen onder hun nette pak dragen. Lijkt me wel lachen om te zien.

We zorgen dat we rond 13.30 uur uiterlijk weer bij het hotel zijn zodat we klaar staan als onze pick-up voor Canadream voor de deur staat. Ik schat dat we zo rond 16.00 uur met onze camper Canadream kunnen verlaten. Gelukkig hebben we een rit van 130 kilometer (zonder bijzonderheden) in de planning. De bedoeling is dat we van Calgary naar Banff rijden, daar overnachten en dat we morgen onderweg ook zo af en toe eens stoppen bij interessante punten. Banff komen we op de terugreis ook nog tegen en dan stoppen we er uitgebreid.

Tot zover eerst maar weer. O ja en wat onze gezondheid betreft: de keelpijn is over alleen zijn we zo snotterig als ik weet niet wat, maar ook dat zal morgen vast weer een stuk beter gaan.

En nu....op een regenachtig Calgary in!

  • 27 Juli 2011 - 15:03

    Froukje Dermois:

    hier is het ook hoesten en proesten door Henk ! Lekker zo'n jetlag..... maar 1 troost , het is zo voorbij ( als het goed is ) veel plezier.

  • 27 Juli 2011 - 22:25

    Steven:

    Stiekum, heeeel stiekum ben ik strond jalours!!! ;-) oja niet op de keelpijn en de snotneuzen die heb ik hier ook......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert Jaap

natuurliefhebber, reiziger, levensgenieter, dromer, vader en doener

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 58716

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 Juni 2015

Off the grid in Noorwegen

08 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

West Amerika

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Britsch Columbia & Alberta

19 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

frisse lucht en rust....hopelijk

Landen bezocht: