We zijn er!!!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu We zijn er!!!! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

27 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Hallo allemaal,

wat een dag, wat een dag..... Eigenlijk begon het allemaal op de maandagavond. Joran lag al op tijd in zijn bed en sliep als een roos. BJ en ik hebben rond 23 uur ons bed opgezocht, maar wij konden beiden de slaap niet vatten vanwege hoesterij en pijn in de keel. Toen we uiteindelijk toch in slaap waren gevallen werden we om 02.15 uur wakker. Weer hetzelfde verhaal: pijn in de keel, dus zuigtabletten innemen, zorgen dat we niet direct in slaap vallen en toch maar verder. Toen de wekker ging om 05.15 uur waren we beiden direct zo fit als een hoentje, maar natuurlijk nog steeds aan het hoesten en proesten. Echt gezellig om je vakantie zo te beginnen, maar goed een paar paracetamol en je komt de dag wel door....

Daarna Joran wakker maken. Zo zeg die was direct helemaal hyper de pieper. Een goed gemutst jongetje is natuurlijk altijd gezellig om mee te nemen.

Op naar beneden. Ook daar stond ons een leuke verrassing te wachten.....Onze lieve Mex had wel drie x in de super schoon gepoetste woonkamer geplast en daarbij vond hij het ook nodig om een beetje maaginhoud op de vloer neer te leggen. Maar goed even poetsen en ook dat probleempje was weer uit de wereld. Nu maar afwachten of het zenuwen van die beste hond zijn of dat het met zijn ziekte te maken heeft.

Gelukkig hadden we een chauffeur die keurig op tijd was en ons netjes bij het station heeft afgezet: Alex, bedankt!

In de trein naar Schiphol verliep alles voorspoedig. We konden goed zitten en hadden geen overstap. Ook kwamen we mooi op tijd aan op Schiphol. Het scheelde dat we gisteren al hadden ingecheckt, dus nu waren het alleen nog maar koffers die we kwijt moesten. Ook dit leverde geen problemen op. Dus op naar de douane....gelukkig mocht BJ ook mee, want hij lijkt in de verste verte niet meer op de man die op de foto in zijn paspoort staat.

Eenmaal binnen de douane zijn we eerst op zoek gegaan naar een lekker kopje koffie / thee en daarna hebben we nog een paar tax free inkopen gedaan. Eigenlijk niets bijzonders een fles Bacardi, wat gezichtscrème en een paar M&M's.

Om 11.30 uur mochten we boarden en ook dat leverde geen problemen op. Wel zijn we nog iets anders gaan zitten in het vliegtuig aangezien het niet 2-4-2 was, maar 3-4-3. De stewardess wilde nog wat herschikken. Uiteindelijk kwamen BJ, Joran en ik naast elkaar te zitten en oma achter ons.
In het vliegtuig was er veel vertier (voornamelijk games, films, luisterboeken enz.) dus we hebben ons goed vermaakt. Ik moet zeggen dat 8,5 uur toch echt wel lang genoeg is. Joran heeft het goed vol gehouden. Hij wilde niet slapen en is op het moment van typen van dit verhaal nog steeds wakker.

Voor zo'n jochie van 6 jaar is het toch knap. Om 05.30 uur opstaan en dan om 23.56 uur nog wakker zijn. Hij ligt nu op bed even met zijn Nintendo DS te spelen. Nog 1 uurtje wakker blijven en dan gaan we lekker slapen. Het is hier nu dinsdag 16:00 uur. Dus we duiken er om 17:00 uur in en dan hopen we een lange nacht te maken.

Het hotel: Holiday Inn ziet er goed uit. De taxiservice vanaf het vliegveld was prima. De ontvangst vriendelijk, de kamer ziet er goed uit en het bed ligt heerlijk. Nu maar hopen dat het ook zo slaapt.

De eerste indruk van Canada is dus goed. En heimwee hoeven we niet echt te hebben want de temperatuur is vandaag net als in Nederland ongeveer 20 graden met REGEN.....De komende dagen schijnt het beter te worden. We gaan jullie op de hoogte houden.

Hatsjoe, Hatsjoe... "bless you"

Liefs uit Canada.

• 26 Juli 2011 - 22:20

Aalie, Erlin En Cas:

Hallo wereldreizigers, gelukkig zijn jullie allemaal veilig aangekomen! Dat was een voorspoedige heenreis.
    We wensen jullie allemaal een fijne vakantie en geniet ervan.
    En veel foto's maken en vergeet niet te filmen!
    Liefs van ons uit het regenachtig Assen.

• 27 Juli 2011 - 05:56

Reint Hofkamp:

Mooi dat de reis voorspoedig is verlopen. Beterschap verder met de verkoudheid. Fijne vakantie verder.

• 27 Juli 2011 - 14:02

Geert Stevens:

Hoi.

En nu snel weer beter worden en genieten. Wij blijven jullie volgen.

• 27 Juli 2011 - 14:28

Alfred:

Hey BJ , ik hoop dat jullie snel van de verkoudheid af zijn.

veul plezier en geniet er van .

gr Alfred