De eerste kilometers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu De eerste kilometers - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

De eerste kilometers

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

27 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Even een hele korte terugblik op de ochtend. We hebben gezellig het centrum van Calgary bekeken. Best veel te zien en heel veel zeer prijzige winkels. In een van deze winkels heeft Joran zijn boventand "verloren". Gelukkig hebben we deze ook weer kunnen veilig stellen. Nu nog afwachten of we hem in Nederland ook nog steeds hebben. In het centrum hebben af en toe even de tijd genomen om op een bankje te gaan zitten en gewoon te kijken wat er allemaal voor mensen aan je voorbij loopt. Echt bijzonder, maar we hebben geen mannen in pak met cowboylaarzen gezien. In een van de vele winkels die we hebben bekeken heb ik nog een horloge uitgezocht. Ik had er nog steeds een tegoed van BJ voor het halen van mijn OLL. Nou dat is er nu van gekomen.

Toen we met de taxi terug reden naar het hotel zag ik de ogen van Joran als erg zwaar worden. Eenmaal in het hotel moesten we nog een uurtje wachten totdat we opgehaald zouden worden dus heb ik Joran maar even op een bankje gelegd. Nou....snurken als een beste...en even later bij Canadream nog steeds.

Eenmaal bij Canadream aangekomen zagen wij "ons huis" voor de komende weken. Tjonge jonge...een beste hoor! En ook nog een met een slide out, dus extra ruimte als we stil staan.
Na de uitleg hebben we snel de koffers uitgepakt, in de opslag laten plaatsen en gaan....

Ik heb even gekeken voor we weg reden, maar zo'n mannetje als BJ zie je haast niet achter het stuur in zo'n bakbeest (oeps).

En toen gingen we....eerst een mopperkwartiertje, want waar moesten we langs naar de superstore en hoe rijdt zo'n ding nu precies en waar kan ik wel en niet langs....en even een stoepje raken bij een van de eerste bochten....
Maar daarna was alles helemaal oké.Het rijdt fantastisch met zo'n ding en zoals het nu lijkt gaan we vannacht lekker slapen (als er niet te veel treinen langs rijden). We staan namelijk op een campground vlakbij een spoorbaan daar hadden we zo snel niet aan gedacht. Maar aangezien de campground aardig vol staat zal dat wel meevallen.

We zijn neergestreken op het Spring Creek mountain village in Canmore.

Door alle drukte van vandaag is het warm eten er bij in geschoten maar dat maken we morgen vast en zeker weer goed.

  • 28 Juli 2011 - 06:42

    Kirsten:

    Ha ha ha, het mopperkwartiertje komt me bekend voor! Zo te lezen hebben jullie het enorm naar jullie zin! Veel plezier!

  • 28 Juli 2011 - 06:53

    Reint Hofkamp:

    "t Valt mij op dat het jullie tot nu toe lukt om iedere dag een verslag te plaatsen. Tof! Het vinden van Wifi of hotspots is blijkbaar geen probleem. Ik hoop dat het zo blijft zodat we jullie goed kunnen blijven volgen. En wat die grote auto betreft; je kunt altijd nog een stoelverhoger kopen. Of zo'n WC-verhoger! Krijg je ook geen doorzit plekken. ;-) Veel plezier allemaal.

  • 29 Juli 2011 - 16:04

    Ido & Marjan:

    Leuk om te lezen dat jullie heerlijk aan het touren zijn!

    Wij zitten in een grauw/grijs NL bah bah.

    Geniet ervan daar, en tot hoors!


  • 29 Juli 2011 - 21:10

    @let:

    Heerlijk die verhalen...ik blijf jullie uiteraard volgen. Als je in Banff in het ziekenhuis terecht komt (wat ik niet hoop) loop je misschien kans een nichtje van me tegen het lijf te lopen op de ER...maaaaaar liever heb ik dat jullie haar niet tegen komen ;) dat zou niet goed zijn. Veel plezier....

    Sie joe nekst taim....

  • 30 Juli 2011 - 18:50

    Jenno:

    Ah, dat gemopper ken ik, let er ook op dat je regelmatig water ververst en het toilet reinigd. Zal allemaal wel prachtig daar zijn, flink jaloers! Als je nog een golfbaan
    Tegenkomt, neem dan ff een pitchfork mee (klein ding om green te repareren) voor je zwager/ broer/ oom. Maak er en mooie tijd van, maar pas op voor de beren. MOOI HE ZO'N CAMPER!!!

    Veel plezier,

    Liefs jenno en kirsten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bert Jaap

natuurliefhebber, reiziger, levensgenieter, dromer, vader en doener

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 58855

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 Juni 2015

Off the grid in Noorwegen

08 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

West Amerika

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Britsch Columbia & Alberta

19 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

frisse lucht en rust....hopelijk

Landen bezocht: