Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Disneyland - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Disneyland

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

What’s happend at the Disneyland stays at the Disneyland en zo begint de folder over Disneyland. Vanmorgen zijn we eerst naar de receptie gelopen om een tour te reserveren naar the Universal Studio’s voor morgen. We worden dan door een bus opgepikt, verblijven 10 uur in het park en worden vervolgens weer op het RV park afgeleverd. Dus dat is in ieder geval geregeld.

Om half 9 hebben we de shuttlebus genomen naar Disneyland. Vol verwachting klopt ons hart…. Bij Disneyland aangekomen hebben we eerst het treintje genomen die ons rond het park reed (hoe kan het ook anders….). Bij de kassa aangekomen stonden we al voor de keuze: “wilt u Disneylands Park of Disney California Adventure (world of color). We hebben gekozen voor Disneylands Park. Achteraf maar goed ook, want hier waren de wat “minder snelle” attracties.

We hebben zo’n 8 uur in het park doorgebracht en alle werelden in Disneylands bezocht. De ene wereld konden we wat sneller doorheen als de andere aangezien Joran niet zo is van snelheid en donker. BJ en ik zijn nog wel in space mountain geweest. Joran besloot op het laatste moment om toch niet mee te gaan. Het bleek een achtbaan in het donker te zijn waarbij je zo af en toe wat sterren om je heen zag. Idd niets voor Joran, dus die stond keurig bij de uitgang op ons te wachten, na eerst wel 45 minuten in de rij te hebben gestaan. En dat is nu precies waarom wij niet zo van de pretparken zijn, wachten, wachten en nog eens wachten. Maar goed, we hebben toch heel wat attracties gehad. In ieder geval alle attracties in Mickey’s toon town hebben we gehad. Joran is met Minnie en Goofy op de foto geweest. In andere werelden hebben we nog veel meer stripfiguren gespot. Zo kwamen Buzz Lightyear, Woody, Pluto en nog vele andere ons voorbij. Met sommige zijn we nog gezellig op de foto geweest. Om 16.00 uur hebben we Mickey’s Soundsational parade nog gezien, waarbij alle Diseny figuren op mooie wijze met bijbehorende meoldie aan ons voorbij kwamen. Echt heel mooi om te zien en mee te maken.

Vanavond al er net als gisteravond weer een spectaculaire vuurwerkshow zien. Deze vuurwerkshow hebben we gisteravond vanuit ons bed gezien. Joran sliep al en wilde deze dus eigenlijk graag vanuit Disneyland zien. Aangezien wij deze op de camping ook heel goed kunnen zien en deze om 21.30 uur is hebben we toch maar besloten om naar de camping te gaan en deze vuurwerkshow vanaf daar te bekijken. Echt elke avond hebben ze een vuurwerkshow en ook niet een kleine show maar een megashow van een half uur. Ze spreken zelf van: “het lijkt op de lucht boven het kasteel van sneeuwwitje met duizelend vuurwerk in een spectaculaire donkere naht die je de adem benemen. Dit is de Disney magie”.

We hebben vandaag even gevraagd hoeveel bezoekers er eigenlijk per dag krijgen, maar de cijfers worden niet bekend gemaakt volgens de medewerker. Naar ons idee komen hier wel duizenden bezoekers per dag….. mede gezien de wachtrijen variërend van 15 minuten tot 180 minuten.

Om 17.30 uur waren we weer terug op de camping en toen moesten we toch allemaal wel even bijkomen van deze mooie, maar toch vermoeiende dag. Even wat drinken, eten en een spelletje in de koelte van de camper (airco). Het was vandaag weer een hele warme dag in het drukke, maar mooie LA. Vanavond gaan we niet heel veel meer doen….morgen om 06.50 uur worden we opgepikt voor de dag “Universal Studios”. Pffffff…….. en dat is dan de laatste dag van deze onvergetelijke vakantie in de USA. Als we thuis zijn zullen we eerst wel een aantal dagen moeten "bijslapen". De laatste dagen zijn toch wel heel intensief.

• 01 Augustus 2014 - 15:36

Renata:

Hahaha prachtig om te lezen. Super dat zo gaaf was. Wens jullie alvast goede terugreis. Xx

• 01 Augustus 2014 - 18:42

Martje:

Hoi Amerika reizigers!
    Had vandaag een OVDOC dienst en bedacht ineens dat jullie nu in de VS moeten zitten! Ik ga jullie verslagen helemaal doorspitten. Volgens mij hebben jullie weer geweldige vakantie! Geniet er nog van!
    groetjes, Martje

• 08 Augustus 2014 - 01:50

Patricia:

Hi there,
    Jullie Zijn inmiddels alweer een paar dagen in Nederland
    "HomesweetHome"!
    Beetje bijgekomen van een best drukke roadtrip?
    Hoop dat jullie een super USA avontuur hebben gehad ....
    Ik mis jullie verslagen nu al hihihi
    En wat word jullie volgende trip ?
    Groetjes vanuit Texas

• 09 Augustus 2014 - 16:11

Daan Van Aken:

Goedemiddag, jullie kennen mij niet, ik heb jullie reisverslagen met veel interesse gelezen. Mijn naam is Daan van Aken, ga volgend schooljaar naar 5-havo en overweeg daarna voor een jaar bij Disney te gaan leren en werken. Zouden jullie mij nader kunnen informeren hoe ik me kan aanmelden en hoe de procedure vervolgens verloopt. Hebben jullie nog handige tips of namen van contactpersonen? Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie. Mijn emailadres is daan.a.cool@hotmail.com.