The Dream Road - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu The Dream Road - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

The Dream Road

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

28 Juli 2014 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Vandaag zijn we (volgens allerlei kenners) verder gegaan op één van de meest iconische wegen van Amerika (de Californië kustroute) Highway 1 van San Francisco naar Los Angeles. De route slingert als een achtbaan over klifwanden die de zee in snijden, langs palmstrandjes vol surfdudes en artistieke terrasdorpjes met hier en daar een verdwaalde hippie. De weg kronkelt de gehele tijd langs de zee en dwars door bergen en bossen. In de ochtend hadden we mistflarden of laaghangende bewolking die zorgen voor een haast mystiek landschap. We zijn af en toegestopt om een uitzichtpunt vast te leggen. Een gedeelte van de route hebben we ook op video vastgelegd door de GoPro aan de buitenzijde van de ruit te bevestigen middels een soort zuignap. Deze route wordt ook wel de Dream road genoemd. Het was maar goed dat we niet eerst de 17 miles route over het eiland Monterey hebben gereden anders waren we nu nog niet in Pismo Sands geweest denk ik…..hahahaha…., want het kost wel tijd, maar dan heb je ook wat.

Onderweg hebben we minimaal nog weer vijf walvissen gezien. We werden getrakteerd op één mooie sprong en twee spelende exemplaren. Blijkbaar hebben de walvissen het hier goed naar hun zin voor de Californische kustlijn in de stille Oceaan. Deze spelende exemplaren zagen we ongeveer 7 miles voor Lucia.
Net voor San Simeon zin we nog gestopt om een grote groep zee-olifanten te bekijken en op foto vast te leggen. Wel bizar, normaal zie je ze in de dierentuin en hier liggen ze in een grote groep in het zand aan de kust.

Tijdens de rit zagen we een zeer rustige stille Oceaan, vele kleine natuurparken en leuke of bijzondere namen (parken, straten of plaatsen) aan ons voorbij komen. Wat te denken van Salmon Creek, Mattie Road, Pfeiffer big sur Park enz.
Onderweg hebben we voor de zekerheid even getankt. Nou ze durven daar wel prijzen te vragen, logisch overigens, aangezien er weinig te krijgen is langs die route. Men vroeg 1,50 dollar meer per gallon.

Rond 16.00 uur zijn we aangekomen bij Pismo Sands RV park dat officieel niet in Pismo Sands ligt maar in de wijk/stad Oceano. What’s in a name…. Eenmaal ingecheckt zagen we dat we een hele mooie plek hadden direct tegenover het zwembad, echter….er stond een hele grote camper naast ons met heel veel troep om de caravan en veel stoelen er bij. Tevens hing de luifel van deze camper over “ons bankje”. Hierop toch maar gevraagd of we misschien een andere plek konden krijgen, want we zagen de bui al hangen. Achteraf maar goed ook want later op de avond bleker er 5 kinderen te zitten en 3 volwassenen. Nu staan we op plek 29 en hebben we aan beide zijden geen buren. Heerlijk… Het is trouwens erg rustig op deze camping (die verkozen is tot camping van het jaar volgens borden hier).

In de namiddag hebben we gezwommen in het prima zwembad hier en in de loop van de avond zijn we naar een winkel in de buurt gelopen om iets voor het avondeten te regelen. Het bleek een Mexicaanse winkel te zijn. In dit gebied leven veel Mexicanen. Dus we hebben Mexicaans brood, taco’s, mexicaanse dip, Mexicaanse beef enz….

‘s Avond hebben we een kampvuur gemaakt, een popcornpannetje gepoft boven het vuur en een aantal spelletjes gepest en geschaakt. Het was weer een geslaagde dag.