Zion en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Zion en Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Zion en Las Vegas

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

De dag van de reis naar Zion (dachten we…..). BJ was bezig om rondom de camper alles in orde te maken en ik was in de camper het een en ander reisklaar te leggen. Opeens hoor ik: “Mar….we hebben een probleem”. Nou het zou ook weer niet eens zo zijn. Bij ons is er altijd wel wat tijdens de vakanties dus wat nu weer……. Het bleek dat we de slang die nodig is voor het legen van de vuil watertank en het toilet ergens verloren zijn. Dus het toilet en de vuilwatertank konden niet meer geleegd worden en dat is toch wel lastig als je weet dat je straks ergens staat waar je helemaal niets hebt aan faciliteiten en je dus graag “leeg” wilt aankomen. We besloten om te gaan rijden en onderweg een Wallmart oid aan te doen, want daar zouden ze vast wel zoiets te koop hebben.
Toen we bij onderweg bij een Duitse bakkerij vroegen of we op weg naar Zion nog een Wallmart oid tegen zouden komen zei ze: “Nee”. Mmmmm……helaas. Ik had op de kaart idd ook al gezien dat we alleen maar langs kleine plaatsen zouden komen. Dus besloten BJ en ik om naar Zion te rijden, daar de RV te parkeren, met de shuttlebus het park in te gaan (route van ongeveer 2 uur inclusief stops) en dan verder te rijden naar Las Vegas aangezien daar een kantoor en winkel zit van onze verhuurder. Dan zouden we in ieder geval een slang hebben voordat we in Yosemite park zouden zijn.

Toen we bij Zion aan kwamen rijden zagen we twee berggeiten lopen op de prachtige rotsen. Ook deze hebben we snel op de foto gezet. De weg door het eerste gedeelte van het park is zeer smal en overal steken rotsen uit. Het is een goede weg, maar niet mijn weg….brrrrr. Ik vond het gebied echt heel mooi om te zien, maar wat was het druk. Het was onze bedoeling om de Camper bij het vistors center te parkeren, maar daar stond het helemaal vol. Naast het visitors center lag de camping waar we zouden overnachten dus daar zijn we eerst naar toe gereden om te zeggen wat we wilden cancellen. Geen probleem uiteraard. Op een bord stond dat we even verderop in het dorp konden parkeren, maar ook daar was het stamp en stamp vol met auto’s en RV’s. Ook zagen we de shuttlebussen voorbij komen die stampvol met mensen zaten (zittend en staand). Ondanks dat we het gebied prachtig vonden hebben we toen besloten om Zion aan ons voorbij te laten gaan. Het was ons gewoon te druk. Misschien een verkeerder keuze, maar het bracht ons wel op tijd in Las Vegas voor een nieuwe slang. Een eerlijk gezegd hebben we het nu ook wel even gehad met de rotsen.

Dus….2 nachten Las Vegas in plaats van 1. We besloten maar naar het RV park te rijden waar we al gereserveerd hadden voor morgen. Nu gelukkig was er nog plek. We maakten ons er eerst druk om dat er misschien geen plek zou zijn, blijkt het een park van bijna 1000 plaatsen te zijn! Je merkt er niet veel van want het zijn ruime plaatsen en het is allemaal in segmenten verdeeld. Joran was direct enthousiast want eindelijk hebben we een keer een groot zwembad. Dit park is een 5 sterren locatie en heeft vele faciliteiten. Je kan je RV laten wassen, zonneschermen laten aanmeten, reparaties laten uitvoeren, massages krijgen enz. Dus eenmaal gesetteld (RV plaatsen, drankje en noten / chips) zijn we gaan zwemmen. Een lekker verkoeling want hier in Las Vegas was het toch ook rond 16 uur zo’n 34,9 graden in de schaduw. Na een uurtje zwemmen hebben we de “nette kleding” aangetrokken en zijn we met de taxi Las Vegas in gegaan. We hebben ons laten afzetten bij het Bellagio en zijn vanaf daar verder “de strip” op gegaan. Het was leuk om even rond te dwalen. We hebben al vele bekende hotels gezien. Na een hapje gegeten te hebben zijn we weer met de taxi retour gegaan, want na zo’n lange dag waren we er allemaal wel een beetje klaar mee. Morgen willen we naar een outlet store (iedereen heeft het er over, dus dat moet je dan ook maar weer eens gezien hebben) en ’s avonds gaan we nog weer even Las Vegas in voor de hotels die we nog niet gezien hebben.

• 20 Juli 2014 - 20:42

Jacques:

Niet een klein gokje in een casino?

• 20 Juli 2014 - 21:14

Renata:

Neem aan ff gokken hahahah. Veel plezier daar, ben er zelf twee dagen geweest. Bijzondere sfeer.
    Fijn dat jullie zo genieten.
    Wij weer in Macedonië. Zalig!!
    Groetjes

• 20 Juli 2014 - 21:32

Mama En Papa.:

Wat een pech met de slang.Hier ook bloedheet.F en M hier op weg naar Zweden.Kinderen ter verkoeling in badje.Liefs.