Grand Canyon dag 1 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Grand Canyon dag 1 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Grand Canyon dag 1

Door: Bert Jaap

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanochtend op tijd opgestaan. Niet omdat het moest maar meer om dat we ons bed uitdreven. Nog voor de klok van 08.00 in de ochtend was het al behoorlijk warm. Achteraf bleek het een goede zet want we hadden toch nog een behoorlijk aantal miles voor de boeg.
Een redelijke saaie rit die ons voornamelijk over meerdere highways voerde. Onze 1e stop was bij het plaatsje Williams. Hier de camper weer aangevuld met de nodige gallons brandstof. Vanuit Williams zouden we het laatste uur richting de Grand Canyon rijden echter ons fototoestel welke ons al 9 jaar trouwe dienst heeft bewezen laat het af en toe afweten en heeft ook een niet weg te krijgen vlek in het binnenwerk waardoor de foto’s er niet fraaier op worden.
Er moet dus een nieuwe komen. In Williams, een plaatsje van drie keer niets, gaat dat niet lukken.
De Ford V10 weer richting de Highway gezet en naar Flagstaff gereden (al met al een ommetje van zo’n 80 kilometer). Daar aangekomen de plaatselijke Target ingedoken en binnen mum van tijd een Canon Rebel gekocht. Onze vorige was ook een Canon en met deze zouden ook onze lenzen weer compatible zijn. Na daar de portemonnee te hebben geleegd uiteindelijk richting Grand Canyon National park gereden.

Onze camping of beter gezegd het RV Park met alleen maar asfalt bleek vol. Gelukkig hadden wij deze camping in oktober 2013 al geboekt. De camper gepositioneerd en daarna de innerlijke mens verzorgd. Je drinkt je hier helemaal suf aan water en ondanks dat blijft je lichaam maar vragen om nog meer vocht.

Het is een rond de klok van 16.00 uur als we lopend naar de shuttlebus halte gaan. Deze busjes rijden door het hele park en komen daar waar je met je eigen auto, motor of camper niet mag komen.
Kosten: geen

Met de bus (blue route) naar het transfer station gereden en overgestapt op de buslijn Red route. Vandaar naar Powell Point gereden. Daar uitgestapt en gewandeld (via trail langs de rand van de Canyon) richting Hopi Point. Onderweg een adembenemend uitzicht op de Grand Canyon mogen aanschouwen. Hopi Point is het punt waar de mooiste zonsondergang is te zien. Deze zonsondergang vind hier zo rond 19.46 uur plaats. Op tijd zijn is wel een must want anders struikel je over de mensen. Laat ik nu net een hekel (understatement) hebben aan drukte. Vanaf Hopi Point is het 1,3 km naar Mohave Point. Ook hier is de zonsondergang te bewonderen en m.i. zeker niet minder mooi als vanaf Hopi Point. Rond 18.45 uur aangekomen op Mohave Point. Hier bleek het inderdaad minder druk. Een mooi plekje opgezocht en de videocamera op het statief gezet en de GoPro er onder in de standje “timelaps”.
Al met al een uur later alles digitaal vastgelegd.

Was het het wachten waard…………….jazeker…………wat een prachtige zonsondergang en dat op deze bijzondere plaats. Volgens de Amerikanen is alles awesome…..dit keer moet ik ze gelijk geven.

Met de laatste bus de terugweg aangevangen en uiteindelijk met een paar overstapjes rond 21.15 uur weer op het RV park aangekomen. Voor Joran snel wat pancakes gebakken en voor ons zelf een salade gemaakt. Dit alles aangevuld met een glas rosé voor Marja, appelsap voor Joran en voor mij een koude Budweiser. Compleet gesloopt van de lange dag ons bed vroeg opgezocht.

• 15 Juli 2014 - 15:30

Mama En Papa.:

Fantastisch!

• 15 Juli 2014 - 20:52

Patricia :

Gelukkig nog wel een Nieuwe camera kunnen scoren. Zou jammer Zijn dat jullie geen Mooie fotos kunnen schieten van juie roundtrip!
    En uuhhh jullie vonden plaatsje Williams niet leuk?
    Mij hebben er 2 nachten in hotel gelogeerd aan Route 66.
    Wij vonden t wel een schattig plaatsje met heerlijke restaurants!
    BJ, had je die bronco nog zien Staan waarvan ik die foto had gemaakt ?