Joshua Tree / Mohave Desert - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Joshua Tree / Mohave Desert - Reisverslag uit Joshua Tree, Verenigde Staten van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Joshua Tree / Mohave Desert

Door: Bert Jaap

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

10 Juli 2014 | Verenigde Staten, Joshua Tree

Vanochtend op tijd opgestaan om te worden opgepikt door de shuttle bus naar de RV Pick Up plaats. Echter eerst nog even een prima ontbijt genoten. Rond 08.00 uur kwamen we bij de RV Rental aan. Na het ondertekenen van diverse formulieren en route gegaan.

Eerst stop………….. WALL MART. Hier voor een slordige $ 270 ingeslagen om de 1e paar dagen vooruit te kunnen.

Na deze beslommering koers gezet naar 29 Palm Spring zo’n 235 kilometer verderop.
Het leek een eeuwigheid te duren om verlost te raken van LA , voorsteden en de bijkomende drukte. Na anderhalf uur was het dan zover en werd het op de Highway eindelijk rustiger.

Onderweg veel militaire voertuigen gezien (de typen die we allemaal wel kennen van tv).
Later werd mij duidelijk waarom zij hier waren.

Rond de klok van 15.00 uur het RV park in 29 palm Springs aangedaan (TwentyNinePalms resort). Het bleek hier een koele dag aldus de medewerker. Wat is koel…………voor ons in ieder geval warm. Met 37 graden in de schaduw en 47 in de zon was het voor ons warm genoeg.

Onze plek: nr 17. Deze hadden we niet geboekt maar was nog niet bezet en had schaduw aldus de medewerker. Onze oorspronkelijk plaats lag vol in de zon. De keuze was dus snel gemaakt.

Na wat dorstlessers de camper richting Joshua Tree National Park gestuurd. Een bijzonder landschap. De enorme droogte en hoge temperaturen heersen hier. Van dit landschap moet je houden. De een vindt het mooi, de ander weer niet. Hoe dan ook….bijzonder is het wel. Dit gebied wat nog immer van de indianen is buigt voor niemand. Verdwaal je hier, heb je auto/motorpech dan zal de hitte snel meester van je maken. Heet, weinig schaduw en alles lijkt op elkaar……..

Wij bezochten hier vandaag Skull Rock, Gap Rock en een overzichtspunt (Keys view) dat bijna de gehele vallei omvatte.

Hierna koers gezet richting ons RV park. Aldaar heerlijk gezwommen en daarna laat gegeten. Nu ik dit schrijf is het 22.30 uur en nog steeds warm (29.3 graden). Gelukkig is de wind gaan waaien en is het gewoon lekker.

Om nog even terug te komen op de militaire aanwezigheid……………het is logisch dat zij hier zijn. Er wordt volop getraind en het landschap en de temperaturen lijken namelijk erg op die in Afghanistan. Vanavond ook al meerdere gevechtshelikopters boven de vallei gezien.
Deze woestijn met al zijn voors en tegens is een ideale oefenen locatie voor een oorlog die veel levens heeft gekost en gaat kosten aan militairen en burgers. De toekomst zal uitwijzen of het dit offer is waard geweest. Hier in 29 Palm Springs zijn er op meerdere panden prachtige graffiti aangebracht om de Amerikaanse militair te steunen en te eren.

Morgen trekken we weer verder……………