De laatste reisdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu De laatste reisdag - Reisverslag uit Calgary, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

De laatste reisdag

Door: Marja / BJ

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

17 Augustus 2011 | Canada, Calgary

En toen was het woensdag 17 augustus 2011. Vandaag is onze laatste volledige reisdag aangebroken van onze rondreis door British Columbia en Alberta.

We zijn vanmorgen rond 10 uur vertrokken vanuit het Nationaal Park te Banff.

Na een redelijk korte rit (slechts 128 km) kwamen we rond 12.30 uur aan op camping Mountainview te Calgary. Geen bijzondere camping, maar voor een laatste nacht prima. De camping is nl slechts op 15 minuten rijden van het camperverhuurbedrijf Canadream waar we de camper morgenvroeg tussen 9 en 11 uur weer in moeten leveren.

Het was vandaag erg warm. De zon brandde goed en dat is niet super ideaal als je een beetje wilt schoonmaken, opruimen enz. Helaas voor Joran was er geen zwembad op deze camping dus hij moest zich op andere manieren vermaken.

Wij zijn er helemaal klaar voor. Alle kleding e.d zit in plastic tassen zodat we deze morgen zo in onze koffers kunnen leggen die nog bij het verhuurbedrijf staan.

Het zal een lange dag worden. Vooral voor Joran want die is nog steeds wakker (plaatselijke tijd 21.47 uur) en is al weer helemaal aan het stuiteren omdat hij het vliegen zo leuk vindt. En daarna ook nog een ritje met de trein....dan weet je het wel weer.

De bedoeling is dat wij plaatselijke tijd op donderdag 18 augustus om 15.30 uur vertrekken en dan op vrijdag 19 augustus Nederlandse tijd om 07.30 uur landen op Schiphol. We zijn benieuwd hoe de reis gaat verlopen.

Nu nog even een laatste drankje in de camper en dan zit ook deze dag er weer op.

Veel liefs uit Calgary...

PS: de door BJ gevonden schedel gaat niet mee naar NL. Vanmorgen zag hij dat er nog maden uit kropen en hij rook dat er toch nog een ietwat bijzondere (brrrr) geur aan de schedel zat. Dit werd hem toch een beetje TE gortig.

• 18 Augustus 2011 - 06:21

Reint Hofkamp:

De reisverslagen van de afgelopen 5 dagen heb ik in één ruk gelezen. Wat een geweldige belevenissen.BJ, ik kan me voorstellen dat je daar zou willen blijven...'s-zomers! Maar ook daar wordt het winter hoor. Het zal nog een hele klus worden om bij alle foto's weer het juiste verhaal tevoorschijn te toveren. Of heb je de foto's voorzien van gps-coördinaten? Ga ik wel doen in Indonesië. Een hele goede terugreis allemaal en komt vooral gezond weer in Assen aan. Het was erg leuk om jullie verslagen te lezen. CU.

• 18 Augustus 2011 - 06:51

@let:

Bedankt voor jullie mooie verslagen en net wat Reint zegt...straks het juiste verhaal bij de juiste foto zoeken zal nog een uitdaging zijn. Een hele goede terugreis gewenst.

"Sie joe soen" ;)

• 18 Augustus 2011 - 10:43

Roel & Jopie Huizing:

Wat jammer dat jullie vakantie voorbij is. We hebben erg genoten van de verslagen
    en voor ons hadden jullie nog wel een poosje door mogen gaan :-)
    Maar een goede reis terug gewenst.

• 18 Augustus 2011 - 11:14

Jenno En Kirsten:

Goede terugreis gewenst en als jullie terugkomen is het weer ook nog eens goed!

• 18 Augustus 2011 - 15:18

Mama En Papa W:

De laatste verslagen ook weer met veel plezier gelezen. Wij lezen over bekende zaken.
    Jullie hoeveelheid gezien wild is fantastisch.Dat geeft toch een apart tintje aan deze reis.
    Als we de foto,s en film zien, maken we opnieuw een Canada-reis.
    Goede terugreis.
    Liefs.

• 20 Augustus 2011 - 06:47

Froukje:

Helemaal top de laatste verhalen , ook wij zijn weer terug !
    Mag ik je mailadres Marja?
    Tot gauw, groetjes Froukje en manneen