Woestijnachtige temperaturen - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Woestijnachtige temperaturen - Reisverslag uit Cache Creek, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Woestijnachtige temperaturen

Door: BJ

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

09 Augustus 2011 | Canada, Cache Creek

Vanochtend na een koele nacht met veel muggen en ander bijtgrage insecten onze weg vervolgd naar Cache Creek.

Op de campground van vannacht mocht geen kampvuur gestookt worden ivm de kans op bosbranden. Dit wordt aan de Highway 99 al aangegeven door borden met daarop vier gradaties(low, moderate, high en extreme).Wij vallen in het deel "High".

Wel jammer nu de camper vol ligt met hout.

De dag van vandaag zal 210 km beslaan. Lees: 4 1/2 uur rijden. Bergje op, bergje af en allemaal prachtige slinger wegen.

We vallen in herhaling maar de uitzichten en de natuur is van adembenemende schoonheid.

Rond de plaats Lillooet zag de wereld er ineens heel anders uit. Volgens de reisgidsen heerst hier een woestijnachtige temperatuur en zo ziet het er ook uit. Dus de reisgids klopt inderdaad. Met dik 33 graden in de schaduw is het hier heel warm. Anders dan dat het 33 graden in NL is. De omgeving ziet er extreem dor en droog uit. Geen grote zandvlakten maar we snappen de overeenkomst met de woestijn wel. Ook ging het hier weer de hoogte in. Hoogste punt vandaag 1290 meter.
Beren hebben we niet gezien maar we een aantal kleine dieren w.o marterachtigen en eekhoorns. Roadkills waren er ook weer maar die tellen niet mee.

Zo'n 15 km voor Cache Creek de Hat Creek Ranch aangedaan en bezocht. Bezienswaardigheden vallen als ze worden aangeduid soms wat tegen. De Hat Creek Ranch was niet onaardig maar om er voor te stoppen en 25 CAD te betalen .....mwaah niet echt de moeite. Een mooie wandeling in de omgeving biedt waarschijnlijk meer.

Nu even buiten Cache Creek staan we op een RV friendly park. Het ziet er allemaal heel oké uit.De prijs-kwaliteit verhouding is in orde. De campground van gisteren was echt wel heel erg netjes.

Joran en Marja hebben net gezwommen in het zwembad. Nu gaan we eten, De temperatuur is 31.4 graden in de schaduw en het is nu 18.05 uur.

Na het eten gaan Joran en BJ weer fikkie steken want hier mag het ondanks de droogte en hitte gewoon weer wel.

Morgen op naar Well's Gray. Ongeveer 250 km. In Well's Gray nemen we een aantal rustdagen.

Take care,

BJ, Marja, Joran & D.

• 10 Augustus 2011 - 07:19

Alex, Erlin En Cas:

Fijn dat jullie zo genieten, is het nog gelukt met de videocamera? Vergeet geen beren te filmen.

• 10 Augustus 2011 - 14:51

Mama En Papa W.:

Jullie boffen met het weer.Super.Hier is het compleet herfst.Koud,regen en harde wind.Met Mex alles o.k..Liefs.

• 10 Augustus 2011 - 15:48

Geert En Anneke:

Hoi wereldreizigers

Met plezier lezen wij (bijna) dagelijks de verhalen. Als je enkele dagen niet hebt gelezen ben je gelijk weer een heel eind achter. Jullie maken heel wat km's en zien heel wat daar aan de overkant van de grote plas. Komt de berg hout nog op?? Geniet er van.
    groetjes uit een regen- en herfstachtig Peize.

• 11 Augustus 2011 - 12:44

Erika:

Hé Avonturiers,

Een avontuur is het wel zo te zien en te lezen. Wat een prachtige reis maken jullie. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ben zelf ooit 3 weken in Canada geweest, maar heb toen niet zoveel gezien als jullie.

Hier is het inderdaad compleet herfst.
    Eerste week van de vakantie gevlucht voor de regen en kou. Morgen proberen we nog een week te kamperen met hopelijk iets beter weer.
    Goed te horen dat alles zo goed gaat met jullie. Geniet er nog van en kom heelhuids terug.

Groetjes en liefs,

Erika

• 11 Augustus 2011 - 14:28

Alet:

Hé globetrotters...
    Neem het hout hier maar mee naar toe, kunnen we hier wel gebruiken ;) Hoeveel weken hebben jullie hierna nog vakantie om bij te tanken? Veel plezier!

• 11 Augustus 2011 - 23:37

Rob Dirksen:

He, we missen jullie verslag van de 10e augustus. Hoe moeten we nu onze nachtdienst doorkomen?

Groeten van Rob, Anja, Rolien, Astrid en Jack.

• 16 Augustus 2011 - 12:17

Elly:

Hallo vakantiegangers,

nog steeds onder de indruk van de geweldige natuur en prachtige foto's.
    Geniet nog even met elkaar, we zullen nog heel wat te horen en te zien krijgen als jullie terug zijn. Voorzichtig groetjes van Elly.