Vrijdag 5 augustus 2011 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Vrijdag 5 augustus 2011 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Vrijdag 5 augustus 2011

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

05 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Hi,

Vanmorgen na een rustige ochtend vertrokken in de richting van Tofino. Van Ucuelet naar Tofino is slecht een dik half uur rijden. Rond 10.30 uur stonden we dus voor de poort van de campground Mackenzie Beach resort (http://www.mackenziebeach.com/). In principe was dit onze eerste keuze in Tofino aangezien het een kleine campground direct aan zee is.
Bij de ingang aangekomen zagen we de term “No vacancy” staan. Wij waren in de veronderstelling dat dit betekende dat alles vol is, maar onlangs begrepen we al dat je toch altijd even moet vragen. Dus ik…hup…uit de camper en naar “the office”. Op mijn vraag of er nog een plekje vrij was antwoordde de man: “yes I quess nr 22 is free today. You can have a look en register later”. Dus…hup…naar de camper en samen met BJ plek 22 geïnspecteerd en de camper geplaatst. Daarna met de hele familie naar “the Office” gegaan en ons laten inschrijven.

Vervolgens naar het strand gegaan. Het was laag water en vrij mistig dus niet echt weer om op het strand te liggen bakken, maar wel even heerlijk een stukje gewandeld.
Daarna een rondje over de camping gemaakt op zoek naar het toilet enzo….brrrrrr…zo hadden we het nog niet gezien. Van de duurste camping (56 CAD) tot nu hadden we wel iets meer verwacht qua sanitaire voorzieningen. Maar goed we zijn in Canada en inmiddels zijn we er toch echt achter dat hier een hele andere standaard geldt. We passen ons aan en daar waar nodig hebben we toch altijd nog ons eigen toilet! (Alleen daar is BJ niet altijd even blij mee, want hij is altijd degene die zorgt dat de boel weer geleegd wordt - kanjer -. Aangezien onze slang niet altijd even goed werkt resulteerde dat vanmorgen een een aantal ….. naast de leegplaats. Lekker fris dus :)).

O ja…voor ik het vergeet we zitten hier in een Tsunami gebied. Overal zien we borden langs de kant van de rijbaan staan met opschrift Tsunami Hazard zone en borden waarop de vluchtroutes bij Tsunami’s staan aangegeven.

Na de lunch zijn we met de stadsbus (hele gezin voor 7 CAD) naar het centrum van Tofino gegaan. Wat een bijzonder plaatsje. Tofino blijkt een echte surfersplaats en lijkt wel een hippiestad. Ze leven verder van de Whalwatch-, beartours enz. Om de haverklap zie je ticketservices e.d. waar je een of andere tour kan boeken. Dit hebben we dus ook alvast gedaan. We gaan morgen (zaterdag 6 augustus 2011) om 13.15 uur met een boot de zee op. We gaan met Jamies (http://jamies.com/) daar hadden we goede recenties over gelezen. We gaan met een 65’ cruiser, kort gezegd een grotere boot ipv een speedboot, want dat ziet Joran niet helemaal zitten.

In Tofino hebben we koffiebreak gehouden en daarna zijn we nog even wat winkeltjes in geweest. Hier hebben we BBQ spullen aangeschaft (een prikstok voor marshmallows en een vlees korf) zodat we dat vanavond even boven het vuur kunnen houden.

Straks gaan we nog even naar het strand. Joran wil graag pootje baden. Helaas blijft het hier de komende dagen 17 a 18 graden, dus zwemmen zit er niet in. Volgens de man van de receptie is dat vrij normaal voor dit stekje rond deze tijd van het jaar…..

O ja, nog even een uitleg over het woord RV. RV staat voor Recreation Vehicle: a motorized wheeled vehicle used for camping or other recreational activities.

• 06 Augustus 2011 - 04:41

Alet:

Hoi 4-tjes. Ik lees jullie belevenissenmet veel plezier. Keep up the good work! Ik begrijp dat de toiletten een beetje "frans" aandoen. Maar ik moet zeggen..ook in NL kan men er wat van hoor.
    Nooit eens achterom kijken en de remsporen van je bezoek even weghalen voordat de volgende "klant" binnenstapt... "lang leve je eigen toilet"
    Sie joe nekst taim ;)

• 06 Augustus 2011 - 08:00

Reint Hofkamp:

Hallo Alle Vier. Ik heb het wel een beetje met BJ te doen. Ben je op vakantie, moet je werk doen waarvoor je in Nederland eerst de ARBO-dienst moet inschakelen om te vragen of dat überhaupt nog wel gedaan mag worden. Nou ja, hoeven we in de MKD het RION niet meer te bellen als er weer eens een verstopping is. Alleen nog maar te vragen: "Wanneer is BJ weer in dienst?" ;-) Veel plezier verder en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag.