Vancouver dag 2 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Vancouver dag 2 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Vancouver dag 2

Door: BJ/Marja

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

02 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

De ochtend begon met een zonnetje en dit zonnetje bleef de hele dag bij ons.
Het weer was zeer aangenaam.

Rond 10.30 uur wederom vertrokken richting Vancouver met de Sky Train.
Joran was gelijk weer in zijn nopjes.
Na een overstapje wederom op Broadway onze weg met de bus vervolgd richting Stanley Park (lijn 19).

Stanley Park is werkelijk waar een prachtig park. Om alles te zien kun je rustig een dag uittrekken.

We hebben ons laten rond rijden in een paardenkoets. Joran mocht naast Kim (koetsier) plaats nemen op de bok. Kim vertelde in een uur durende tocht het de geschiedenis van Stanley Park.
We zijn zo af en toe even gestopt bij de High-lights van het park. Natuurlijk hebben we de totempalen op de gevoelige plaat vastgelegd. Ook de rozentuin, het beeld van het meisje aan zee, het aquarium enz. zijn door ons bekeken.

Na de tocht hebben we zelf nog door het park gelopen. Natuurlijk hebben we ook het gras even getest, maar echt anders liggen als in Nederland doet het niet hoor.....

Aan het einde van de middag zijn we neergestreken bij het grill restaurant in het park: Stanley's Park Bar & Grill Paviljoen. Hier hebben Oma D en ik (Marja) een heerlijke zalm gegeten, BJ een goede Noodle salade en Joran patat met kipnuggets. Het eten smaakte ons heerlijk en de bediening was super. Ze wist trouwens wel hoe ze ons in moest pakken want bij de rekening had ze een groot hart om de "tips" adviezen heen gezet. We konden kiezen uit 14, 18 of 22 % fooi :-). De bon hebben we maar bewaard.

Na het eten hebben we nog een fotoshoot gedaan in de mooi tuin aldaar en vervolgens zijn we weer op de bus downtown gestapt.

Joran had weer de tijd van zijn leven, want die zat voorin de skyline op een soort bestuurdersstoel. Hij speelde dat hij de machinist was en dan weten jullie het wel....helemaal in zijn sas.

Op het RV park aangekomen hebben we een frisse duik genomen, want de temperatuur was toch weer behoorlijk opgelopen en na een wandeling vanaf het skyline station is dat geen overbodige luxe.

Zojuist hebben we getracht een mooie camping in Tofino (voor overmorgen) te reserveren. Helaas was deze volgeboekt. Morgen gaan we de tweede keuze bellen.

Voor iedereen die ons de leuke berichtjes stuurt bedankt! Zo blijven we een beetje op de hoogte en hebben we af en toe weer wat leuks te lezen.

Voor oma Ritha (namens Joran): Het vliegen was er leuk. Ik wil wel vaker vliegen. In de camper is het ook erg leuk. Ik slaap boven papa's stuur. Ik heb iets van cars lego gekocht voor de dollars. Ik heb nog een beetje dollars over die ik voor wat anders ga bewaren.

Voor opa en oma Wolters: Ik heb iets van Hotwheels gekocht.En ik heb nog een beetje geld over. Wat ik daar van ga kopen weet ik niet. Misschien wel een orka knuffel.

Morgen gaan we de tocht naar Vancouver Island wagen. De boottocht inclusief oprijden, varen en afrijden duurt ongeveer 2 uur. We willen morgen op tijd vertrekken dus maken het vanavond niet laat.

Liefs van ons allen.

• 03 Augustus 2011 - 04:26

Roel & Jopie Huizing:

We kijken iedere keer met belangstelling uit naar het verslag. Niet ver van Stanley Park ligt de Capilano Suspencion Bridge, moet je eigenlijk niet overslaan, is een leuke ervaring. En de tocht dwars over Vancouver Island is zo prachtig, geniet er van. Groetjes.

• 03 Augustus 2011 - 05:35

Linda :

Ha familie,
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin. Dat kan ik me ook goed voorstellen. Wat een belevenis is zo'n reis. Het is leuk dat jullie ook foto's bij de verslagen plaatsen.
    Vanuit NL heb ik niet veel te melden, behalve dat het weer hier ook goed is. Ik ga zo aan het werk en pap wordt straks geopereerd aan zijn hand. Alvast een hele goede nachtrust voor jullie allemaal. X

• 03 Augustus 2011 - 07:32

Froukje:

Als trouwe lezer kan ik het niet laten om even te melden dat we hier vanavond onweer krijgen. Verder moet ik nu nog 2 ochtenden werken en dan op naar .... niet zo spectaculair als Canada maar wel fijn. Volgende week moet Chris nog naar het z.h vanwege de spannende afbouw medicatie.Maar het gaat goed ! houden zo dus. liefs Froukje
    ps genieten met elkaar daar op Vancouver Island, op naar de orca's ?

Mama En Papa W.:

Genieten erg van jullie reisverslagen.Doet ons denken aan onze Canadese reis.Hier alles goed.Groetjes van Gerrit Achterberg.Vindt Joran de Engelse taal vreemd of pikt hij al iets op?Veel plezier op het mooie Vancouver Island.

• 03 Augustus 2011 - 10:09

Kirsten En Jenno:

Jullie zijn dus een rijdend bezinestation? We genieten van de verhalen! Hopelijk gaan jullie de orka's zien en ook nog wat schattige beren! Hier is het idd eindelijk mooi weer! Ik ben bezig met de laatste dagen voor mijn vakantie en Jenno geniet van zijn tweede week!
    Enjoy!! Liefs

• 03 Augustus 2011 - 12:18

@let:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Onze vakantie zit er bijna op, niet zo spectaculair als die van jullie maar wel heerlijk relaxen.....

"til de nekst storie"