De route - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu De route - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

De route

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

28 Augustus 2010 | Canada, Ottawa

Natuurlijk hebben we ons redelijk voorbereid, maar nu het zeker is dat we gaan verdiepen we ons nog meer in de omgeving waar we langs / door gaan rijden.

De eerste voorbereiding was via internet, daarna via een boek wat BJ al in zijn bezit had en toen via mijn nicht Frederika die ons foto's liet zien en verhalen liet horen van hun reis naar Canada.
En ook daarna werd er weer een boek besteld via internet over British Columbia (echt wel een heel mooi boek) en tenslotte hebben we een wegenkaart van BC gekocht.

Wat gaan we nu doen....het kan natuurlijk altijd nog iets wijzigen, maar de planning is als volgt:

We vliegen op Calgary, daar moeten we verplicht een nacht overnachten want anders mag de camper niet gehaald worden, dus
- Amsterdam - Calgary

En dan...
- Calgary - Banff (130 km)
- Banff - Revelstoke (286 km)
- Revelstoke - Kelowna (197 km)
- Kelowna - Manning park (244 km)
- Manning Park
- Manning Park - Vancouver (218 km)
- Vancouver
- Vancouver - Victoria (109 km)
- Victoria - Tofino (317 km)
- Tofino
- Tofino
- Tofino - Nanaimo (202 km)
- Nanaimo - Whistler (163 km)
- Whistler - Cache Creek (217 km)
- Cache Creek - Wells Gray (185 km)
- Wells Gray
- Wells Gray
- Wells Gray - Jasper (526 km)
- Jasper
- Jasper - Lake Louise (233 km)
- Lake Louise - Banff (56 km)
- Banff - Calgary (130 km)
- Calgary - Amsterdam
- aankomst Amsterdam

Natuurlijk kunnen we onderweg altijd beslissen of we ergens anders willen stoppen, maar een richtlijn is altijd wel prettig. Bovendien hebben we 2 dagen extra gepland om ergens een dag echt te relaxen (bijv. lekker een dag strand in Tofino). En een extra dag is altijd handig voor als het een keer niet echt mee zit om wat voor reden dan ook. Uiteindelijk moeten we na 24 dagen toch weer in het vliegtuig naar Nederland zitten.

En wat zijn we nu allemaal aan het doen? Het lijkt natuurlijk nog zo ver weg, maar de boeken die we hebben over Canada zijn dik en staan vol met tips, zodat we genoeg huiswerk hebben. Want als we er eenmaal zijn, dan willen we ook de dingen zien die echt de moeite waard zijn om te zien. Al hoor ik zo hier en daar dat alles de moeite waard is om te zien.

Verder hebben we nog regelmatig contact met het reisbureau (Tioga Tours BV uit St Jans Klooster) over alles wat geregeld moet worden. Het enige dat eigenlijk nog definitief vastgelegd moet worden is de vliegreis. We hebben nu geopteerd op een vlucht van Air Canada, deze vlucht heeft echter een overstap in London. De optie is geldig tot 18 oktober 2010.
Zodra de tarieven van de KLM binnen zijn (verwachting is begin september 2010) dan gaan we kijken of er verschil zit in prijs. Het schijnt namelijk dat Air Canada een nogal hoge tax heeft en dat dat bij de KLM niet zo is. Bovendien heeft de KLM een rechtstreekse vlucht. Dus als het niet te veel scheelt of als de KLM goedkoper is dan vliegen we natuurlijk liever met de KLM.
Dus nog even afwachten......

Zo nu eerst maar weer verder in het boek van Canada, verdere bijzonderheden volgen later!