Souvenirs - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Souvenirs - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Souvenirs

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

03 Augustus 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Tja...dan is het toch een keer tijd om voorzichtig te denken aan de tijd dat je weer terug naar huis gaat.
Wat is dan leuker om mee te nemen als een paar echte souvenirs. Souvenirs voor jezelf en degenen van wie je houdt, dus....shoppen. YES, zullen de meesten dan denken.

Ja...shoppen kan erg leuk zijn, maar dan moet je wel DE souvenirs kunnen vinden waar men ook echt wat aan heeft. En flesje drank met een Oostenrijkse brandewijn....die toch nooit gedronken gaat worden of een Oostenrijkse jodelgeluid daar zit niemand op te wachten toch?

Dus lieve mensen...jullie begrijpen het vast al...na 4 uur shoppen zijn wij er niet in geslaagd om ook maar iets zinvols, interessants of lekkers te vinden om mee te nemen naar Nederland. Het enige dat we vandaag hebben aangekocht is een lunch geweest en een echt Italiaans ijsje voor Joran.

Helaas moeten jullie het alleen doen met ons en onze verhalen over deze heerlijke vakantie.

Op het moment dat ik dit verhaal tik, valt de regen met bakken uit de hemel en heb ik net gekeken naar de weersvoorspellingen voor de komende dagen. Het zou best eens zo kunnen zijn dat wij in plaats van vrijdag al donderdag gaan vertrekken. Ik las namelijk net dat men in de loop van donderdag en de vrijdagochtend af en toe buien verwacht en wij pakken de Holtkamper natuurlijk het liefste droog in.
Maar goed. We zullen morgen eens bekijken wat men dan voorspelt, want dat wisselt hier nog al eens per dag. In ieder geval gaan we morgen Joran's tent, de luifel en het kuipzeil van de voortent al pakken dan is dat in ieder geval droog binnen. We zetten de Holtkamper dan in de overnachtingsstand zodat we bij wijze van spreke alleen nog maar hoeve dicht te klappen en klaar....
Joran slaapt dan tegenover ons in het open geklapte deel en we kunnen verder alles doen en laten wat we willen.

O ja en wat ik altijd nog wilde vertellen was dit....:
Een dikke week geleden kwam er een Belgisch gezin aangereden in een dikke VW en een even zo luxe caravan. Een mevrouw op hoge hakken en een heel kort rokje stapte uit... en ook haar man en 2 kinderen. Aangezien de caravan best een beetje erg groot was hebben BJ en Dik even geholpen om dat ding (leren bekleding en alles erop en eraan) op zijn plek te zetten. Zegt de Belg tegen de jongens: "best veel Nederlanders hier, men zegt dat ze nogal luidruchtig zijn..." "Nou" antwoordde BJ "dat zul je wel merken dan want je staat er tussen in". Op het eerste gezicht best een aardige Bedlg, want hij nodigde jongens direct uit voor een biertje. Hier hebben de jongens vriendelijk voor bedankt aangezien hij de boel nog moest opzetten en geantwoord: "dat biertje komt later nog wel..."
Nou van dat biertje is het nooit gekomen en de enigen die luidruchtig zijn op de camping zijn zij... In de voortent staat namelijk de hele dag de TV of de radio luidruchtig aan. En 's ochtends om 08.00 uur heeft hij geen zin om in de rij voor de bakker te staan, dus start hij zijn VW diesel om even later naar de bakker in het dorp te rijden. Mochte het dan zo zijn dat Joran nog slaapt om 08.00 uur, dan wordt hij wel wakker van de diesel.

Maar goed om een lang verhaal kort te maken...Hij is om 22 uur ´s avonds stil dus we storen ons er maar niet aan, maar gezien zijn eerste opmerking over Nederlanders verbazen wij ons wel een beetje.

Onze huidige situatie qua buurt hier:
Onze buren Duitsers en Belgen. Onze overburen Denen en Nederlanders (Groningers) en de achterburen Italianen en Nederlanders. Kortom een gevarieerd gezelschap.

• 03 Augustus 2010 - 19:42

Frank:

nou, lekker een fles strohrum was niet te vinden voor je broer?
    wij zijn sinds half 12 vanmorgen weer thuis. in 3 etappes van zweden via denemarken en duitsland.
    ook de laatste dagen goed weer. 4 slechtere dagen van de 30, niet gek voor een zwedenvakantie.,
    goede reis zuruck en bel even als je er weer bent.

• 04 Augustus 2010 - 19:08

Claudia:

Hoi, Snap er niks van dat mijn vorige reactie er niet bijstaat, maar goed.

Het adres is:
    Camping Aspenmühle
    Waldstraße 1
    97789 Unterleichtersbach

Verwacht er niet teveel van. Het is een klein veldje waar een aantal caravans kunnen staan. De douches werken via munten die je in een apparaat moet stoppen van voor de oorlog, maar dan heb je wel een lekkere warme douche. Het eten in het restaurant is super! En ach, voor € 12,50 per nacht is het wel oke.

Veel succes met de terugreis.

groetjes,
    Claudia