Zwembaddag - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Zwembaddag - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Zwembaddag

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

31 Juli 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Vanochtend vroeg om 06.45 uur werden wij gewekt door een alarmsirene. Je weet wel...zo'n sirene waar je in Nederland ramen en deuren voor moet gaan sluiten enzo. Gelukkig hield het snel weer op. Aangezien wij niets bijzonders hoorden hebben we ons nog even omgedraaid in bed en zijn we uiteindelijk om 08.30 uur opgestaan (volgens een "buurman" hier heeft die alarmsirene hier met wat grotere ongevallen op de doorgaande wegen te maken. Later op de dag hebben we er trouwens nog een gehoord).

Ja, ja...Joran heeft eindelijk eens iets uitgeslapen. Dus dit betekende voor ons geen brood van de bakker, want die was al weer vertrokken.
Deze ochtend dus heel gezond ontbeten met veel fruit en een gekookt ei!

Toen we alles op orde hadden is BJ naar het dorp gegaan om toch nog de plaatselijke bakker te ontmoeten (in zijn winkel) en heeft hij voor de lunch gezorgd.

Joran en ik waren inmiddels naar het zwembad gegaan, want het was inmiddels bij de tent niet echt aangenaam meer. Het water in het zwembad was iets afgekoeld aangezien de verwarming van het zwembad middels zonnecollectoren plaats vindt en het de afgelopen 2 dagen niet echt zonnig is geweest. In de loop van de dag kon je duidelijk verbetering merken.

We hebben de hele dag heerlijk in en bij het zwembad gelegen. Alhoewel als Joran 2 minuutjes heeft gelegen is het veel. Die heeft bijna zijn zwembroek versleten op de 2 glijbanen vandaag. Ach...is goed voor de beweging zeg maar.... Hij heeft in ieder geval geen last van de vakantiekilootjes.....

Vandaag ben ik ook nog even met mijn favoriete hobby bezig geweest: de was! Alleen leverde dit ietwat ergernis op, maar aangezien ik vakantie heb wil ik me er toch niet te veel aan storen. Wat was er nu... Heel op tijd heb ik mijn was bij de wasmachines neer gelegd. Er zat een was in de machine, waarna ik dus de volgende zou zijn (in mijn optiek). Ik kijk op de klok staan er nog 67 minuten op. Kom ik na 67 minuten bij de wasmachine...zit er inmiddels een andere was in...Hierop heb ik weer de tijd genoteerd, mijn wekker op de gsm 10 minuten eerder gezet en weer die kant op gegaan...Pfff al weer een andere was er in...
Nou ja...uiteindelijk pas aan het einde van de middag mijn was in de machine kunnen doen en die wordt dus vandaag niet meer droog. Maar goed, de was ik gedaan (voor 2 x 50 cent) en hangt lekker schoon en fris aan de lijn. Aangezien het de komende 2 dagen toch goed weer blijft is het morgen vast wel droog en kan het weer schoon in de tas of aan.....

De camping is inmiddels weer aardig vol gelopen. Zojuist zijn er 2 Italianen aangekomen in een hele kleine rode oude Fiat 500. Hoe ze daar mee de bergen over komen is ons een raadsel???

Joran is met "the gang" aan het voetballen...ja, ja..voetballen. Misschien gaat hij het nog eens leuk vinden... Maar goed zijn huidige interesse paardrijden vind ik ook prima!

Nu zitten we aan de koffie en thee, straks een lekkere warme douche (want de boel is weer gerepareerd) en daarna met wat lekkers voor de tent!

Voor morgen hebben we in de planning om naar de Weissensee en evt. de
Presseger See te gaan, want het wordt weer erg warm. Een kabelbaantje pakken, lekker wandelen en zwemmen in drinkwater, want zojuist las ik dat je in veel "see-tjes" hier zwemt in A klasse drinkwater. Bizar toch?

  • 01 Augustus 2010 - 10:45

    S.G. Ten Cate:

    Reactie op de Fiat 500. Zelf ben ik de Sint Gorthard overgekomen met een Fiat 500 vol bepakt. De laatste haarspeldbocht naar boven heeft de Fiat net gehaald maar eer moest iet nog een komen, want die had ik niet meer gehaald.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Oberdrauburg

frisse lucht en rust....hopelijk

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2010

Inpakken en.....

03 Augustus 2010

Souvenirs

02 Augustus 2010

Zon en zwembad

01 Augustus 2010

Weissensee

31 Juli 2010

Zwembaddag
Bert Jaap

natuurliefhebber, reiziger, levensgenieter, dromer, vader en doener

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 58681

Voorgaande reizen:

04 Juni 2015 - 12 Juni 2015

Off the grid in Noorwegen

08 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

West Amerika

26 Juli 2011 - 19 Augustus 2011

Britsch Columbia & Alberta

19 Juli 2010 - 09 Augustus 2010

frisse lucht en rust....hopelijk

Landen bezocht: