Het knuffelkonijn bracht ons Apfelstrudel..... - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Het knuffelkonijn bracht ons Apfelstrudel..... - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Het knuffelkonijn bracht ons Apfelstrudel.....

Door: bjmejb

26 Juli 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

O je, O je, O je....waren we toch gisteravond in dat leuke restaurant boven op de bergen geweest en hebben we daar heerlijk gegeten, bleek Claudia het knuffelkonijn van de jongste telg daar waarschijnlijk verloren te zijn.

Dus vandaag toch maar weer terug naar het restaurant en dan zo rond brunchtijd, want we hadden gezien (op het bord van BJ gisteravond) dat ze daar toch wel erg lekkere apfelstrudel met vanilleroomsaus hadden.

Dus aan de koffie / thee met een heerlijk lekker warm stuk apfelstrudel. Joran heeft zich daar heerlijk vermaakt in de speeltuin bij het restaurant. Want faciliteiten voor kinderen hebebn ze hier overal wel en dan niet te zuinig ook.

Nadat we ons buikje weer behoorlijk vol hadden zijn we naar 2 dorpen verderop gereden om wat inkopen te doen. Eigenlijk waren we ook op zoek naar nieuwe crocs voor Joran, want er is inmiddels 1 die het begeven heeft (net als vorig jaar op vakantie in Frankrijk). Wat Joran toch heeft met crocs en vakantie....ik weet het niet!

Daarna weer terug naar de camping om een verlate lunch te nuttigen. Tijdens deze lunch kwam er een sms van Gerda (buurvrouw vanuit de Virgo), dat ze in de buurt waren en onze camping aan kwamen doen. Altijd gezellig natuurlijk! Dus hebben we Pieter, Gerda, Thomas en Meike opgewacht en daarna even gezellig bij gekletst. Hierna nog een duik in het zwembad genomen, waarna zij weer richting hun eigen camping zijn vertrokken (ruim uurtje verder Karinthië in rijden).

Daarna zijn BJ en ik met het eten aan de gang gegaan en hebben we lekkere gebakken aardappelen, met vlees en een heerlijke salade gegeten. Dus nu met een volle buik achter het internet om de laatste stand van zaken in de wereld te bekijken op nu.nl en telegraaf.nl. Je moet toch een beetje bij blijven tijdens je vakantie......

En wat we morgen gaan doen....dat is voor ons nog een verrassing. We gaan kijken wat de dag ons brengt. Als de temperatuur net zo wordt als vandaag, dan zouden we misschien wel eens naar de Großglockner kunnen gaan.....

• 27 Juli 2010 - 16:33

Huig:

even ter info: Gea heeft afg. weekend 2 hartaanvallen gehad, is in het UMCG gereanimeerd, voor de dood weggehaald. Is geopereerd en gaat nu iets beter.
    Rob heeft gisteren pas weer gegeten, is veel afgevallen.

• 31 Juli 2010 - 14:38

Erna:

Hey Marja!
    Leuk om te zien wat jullie allemaal doen in Oostenrijk. Wij zijn net terug uit Austria en hebben twee weken lang prachtig mooi weer gehad. Ennuh... die apfelstrudel hebben wij helaas niet geproefd, maar stond wel op ons verlanglijstje! Geniet nog lekker van jullie vakantie en dan na de zomer maar weer hard trainen om die vakantiekilootjes er af te werken... (: