Lienz - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu Lienz - Reisverslag uit Oberdrauburg, Oostenrijk van Bert Jaap - WaarBenJij.nu

Lienz

Door: bjmejb

Blijf op de hoogte en volg Bert Jaap

24 Juli 2010 | Oostenrijk, Oberdrauburg

Vanmorgen bleek de lucht enigszins open gebroken te zijn na het slechte weer van gisteravond en afgelopen nacht, dus...tijd voor actie!

Tja en wat dan te doen, want zo vroeg was het al niet meer. We hebben besloten om een bezoek te brengen aan het toeristische stadje Lienz. Onderweg hebben we genoten van mooie uitzichten (o.a. mooie groene skipistes, veel bloemen en dorpen tegen de bergwanden).

In Lienz hebben we een parkeergarage opgezocht. Deze zijn toch wel even wat anders als in Nederland. Daar waar Oostenrijk doorgaans heel schoon, mooi en ruim is was het hier erg donker, krap en chaotisch. Maar goed we konden in ieder geval onze auto kwijt (op hoop van zegen...).

We hebben vele winkels bekeken, een terrasje gepakt voor een warme lunch en een heerlijk Italiaans ijsje gekocht.

Zo rond 15.30 uur hadden we het wel gezien in Lienz en hebben we de auto weer opgezocht. Deze was gelukkig nog tip top in orde alleen hadden we even moeite om de betaalautomaat te vinden. Gelukkig bleek deze uiteindelijk gewoon naast de slagboom te zijn zodat we er wel uit konden (maar wel even het overige verkeer op hielden).

Op de terugweg zijn we naar de Frauenbach waterval geweest.
De waterval was onverwacht mooi en toerisme was er niet. Na een kleine wandeling van 15 minuten hadden we een prachtig uitzicht op een waterval welke over drie natuurlijk uitgeslepen terrassen liep.
Hier hebben we een tijdje rondgehangen en konden de kinderen met wat water en stenen spelen.

Rond 17.00 uur de terugweg gestart.
Eenmaal op de camping eerst de kids van eten en drinken voorzien waarna wij wat salade met brood hebben genuttigd.

De kinderen gaan nu op bed en wij gaan aan de koffie.

Morgen een nieuwe dag. Het weer blijft voorlopig tussen de 18 en 22 graden.Heerlijk om tochtjes te gaan maken.

Liebe Grusse,

BJ, Marja & Joran